Чи будуть субсидії або що заважає їх вчасному нарахуванню?

З екранів телевізорів та у програмах радіо наші високопосадовці, чиновники з високих крісел вже вкотре запевняють, що нові захмарні тарифи на житлово-комунальні послуги зовсім не страшні, все покриють державні допомоги. Та… у нашому районі факти говорять про інше…То ж сьогодні ПРОДОВЖИМО ТЕМУ надання субсидій…

Наразі управління соціального захисту населення районної державної адміністрації не може в повному обсязі та вчасно надавати послуги населенню щодо нарахування житлової субсидії. Які причини та що конкретно заважає, дізнавалися наші журналісти у новопризначеного начальника управління Любові Тихонівни Бушовської.

Вона зазначила, що проблеми, звичайно, є, але на даному етапі вона докладає максимум зусиль для того, щоб вони вирішилися. Головним чинником у ситуації, яка склалася, виступають працівники управління соціального захисту населення, а точніше, їх катастрофічна недостача. За минулий рік з роботи звільнилося 25 працівників управління. На даний час опрацюванням заяв щодо надання житлової субсидії займається 4 людини, причому, відповідно до штатного розпису, цим мали б займатися всього двоє працівників.

За інформацією управління соціального захисту населення  райдержадміністрації за період з 1 січня по 1 вересня 2016 року за призначенням субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних  послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива звернулося 2942 заявники з них, відшкодування житлово-комунальних послуг – 1438 домогосподарств, тверде паливо та скраплений газ – 1504 домогосподарства району. За проведеним аналізом за період з січня по серпень 2016 року здійснено призначення  субсидій за 2015 рік 4565 домогосподарствам району, яким проведені нарахування компенсаційних виплат. За звітнім періодом на 01.09.2016 року проведено призначення субсидій (тверде паливо та скраплений газ) 163 домогосподарствам, які звернулися в поточному році. В опрацюванні спеціалістів на сьогодні 243 особових справи заявників. Також  проведено 8 засідань комісії щодо розгляду питань, пов’язаних з наданням населенню житлових субсидій та опрацьовано 304 заяви про призначенням субсидій мешканцям району.

Цифри звичайно вражають, але, на жаль, дуже неприємно. Уже майже середина вересня, опалювальний сезон на носі, а субсидії призначено мінімальній кількості заявників. За останніми даними субсидію нарахували 16 % жителям Сокирянщини, які подали заяви.

Скаржаться в управлінні соціального захисту населення і на проблеми із комп’ютерною технікою. Так як прилади застарілі,  ефективно виконувати операції та вести базу стало практично нереально. Тому  на нараді у РДА просили допомогти із цим питанням.

Керівництво районної державної адміністрації  та управління соціального захисту населення вбачає вирішення проблеми у тісній співпраці із органами місцевого самоврядування. Залишається питання: в якому форматі має проходити ця робота? Деталі обговорили на вчорашній нараді.

Важливу роль у такій співпраці мають відігравати соціальні працівники сільських та міської рад. Завдання збору необхідних документів та їх перевірка повинні відійди до компетенції місцевого самоврядування. Відтак, готові пакети документів, які надсилатимуться до управління соціального захисту значно полегшать роботу працівників та прискорять опрацювання заяв щодо надання житлової субсидії.

Ще одним аспектом є повна інформованість населення. Для цього при управлінні соціального захисту населення відкрито гарячу лінію, де можна дізнатися всю необхідну інформацію.

Говорити про причини і шукати винуватців можна ще досить довгий час. Та що робити людям? Залишається надіятися тільки на те, що із призначенням нового керівника управління соцзахисту, діло піде на краще, заяви, все ж таки, встигнуть розглянути і субсидію нарахують. До настання опалювального сезону.