Інформує Кельменецька місцева прокуратура: Законодавчі зміни щодо повноважень органів прокуратури у сфері захисту прав громадян та розгляду звернень
images

Верховною Радою України 02.06.2016 прийнято Закон України  «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», який набрав чинності з 30.09.2016.

 Що входить до повноважень прокуратури

У статті 131-1 Конституції України визначено наступні функції прокуратури:

–  підтримання публічного обвинувачення в суді;

– організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку;

– представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

На прокуратуру не можуть покладатися функції, не передбачені     Конституцією України.

Існуюча ситуація

Станом на 20.06.2018 упродовж поточного року місцевою прокуратурою за належністю до інших відомств скеровано 54 звернення або майже кожне третє. Більша частина з них не належала до компетенції органів прокуратури, тому у відповідності до вимог ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» у 5-денний термін  була скерована для розгляду по суті за належністю відповідному органу чи посадовій особі.

У таких випадках громадянин втрачає час на вирішення своїх питань, а органи прокуратури витрачають зайві час та бюджетні кошти на направлення звернення за належністю.

Що робити

Необхідно чітко визначитися, до компетенції якого органу влади, місцевого самоврядування, контролюючого органу чи посадової особи належить вирішення тих чи інших  питань:

–  органи виконавчої влади та місцевого самоврядування здійснюють виконавчу владу та забезпечення життєдіяльності міста чи іншої адміністративно-територіальної одиниці;

Національна поліція забезпечує дотримання правопорядку та профілактику злочинності;

Державна фіскальна служба здійснює контроль за додержанням податкового та митного законодавства;

Державна аудиторська служба України контролює використання і збереження державних фінансових ресурсів;

Державна служба України з питань праці забезпечує контроль за додержанням вимог законодавства про працю, охорону праці, промислову безпеку, вивчення та використання надр та ін.;

Пенсійний фонд України здійснює контроль за додержанням законодавства про пенсійне забезпечення;

 Державна служба України з  питань  геодезії, картографії та кадастру  контролює додержанням земельного законодавства тощо.

–   Держпродспоживслужба здійснює контроль за безпечністю харчових продуктів та ветеринарії, у сфері насінництва та розсадництва, держсанепіднагляду, ціноутворення та захисту прав споживачів;

Інспекція Державного архітектурно-будівельного контролю – контроль за додержання вимог державних будівельних норм;

– Державна інспекція Держтехногенбезпеки – додержання вимог протипожежних норм та правил;

Державна   інспекція  з енергетичного нагляду та режимами  споживання електричної і теплової енергії  – нагляд за додержанням вимог технічної експлуатації електричних станцій та мереж, вимог технічної експлуатації енергетичного обладнання об”єктів електроенергетики, підключених до об”єднаної  енергетичної системи України, за електричними та тепловикористовуючими установками та тепловими мережами споживачів та суб”єктів електроенергетики.

Державна екологічна  інспекція – державний нагляд (контроль) за додержанням  природоохоронного законодавства (екологічна та радіаційна безпека,  використання та охорона земель, відтворення водних ресурсів,  охорону атмосферного повітря,  охорона, захист, використання та відтворення лісів, рослинного та тваринного світу, риби та інших водних живих ресурсів при поводження з відходами тощо).

Державна служба з лікарських засобів – контроль якості та безпеки лікарських засобів.

 Зверніть увагу!

Прийняті органами державної влади, місцевого самоврядування, контролюючими та іншими органами, підприємствами, установами та організаціями або їх посадовими особами рішення за зверненнями громадян можуть бути оскаржені до відповідного органу вищого рівня або до суду.

Крім того, у судовому порядку можуть бути вирішені практично всі спори, які виникають у суспільних відносинах, а також оскаржені рішення, дії чи бездіяльність суб’єктів владних повноважень, якими порушені права, свободи або інтереси громадянина.

Допомогти громадянам у захисті прав та інтересів, у тому числі вирішенні своїх спорів у судах, покликана система надання безоплатної правової допомоги (Закон України «Про безоплатну правову допомогу»).

На території Чернівецької області створено Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, а також Чернівецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги  до якого входять: Кіцманське, Новоселицьке, Сторожинецьке, Чернівецьке, Заставнівське, Глибоцьке, Герцаївське бюро правової допомоги.

Кельменецький місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, до якого входять: Новодністровське, Сокирянське, Хотинське бюро правової допомоги.

Запорукою своєчасного та ефективного відновлення порушених прав і свобод, перш за все, є необхідність визначення органу до повноважень якого належить вирішення проблемного питання.

 Перший заступник

керівника місцевої прокуратури

старший радник юстиції                                                            І.Корчинський