На базі дошкільного навчального закладу «Яринка» с.Михалкове відбулося методичне об’єднання вихователів ДНЗ, НВК району

12 листопада 2014року на базі дошкільного навчального закладу «Яринка»  с. Михалкове відбулося засідання районного  методичного об’єднання вихователів та вихователів-методистів ДНЗ, НВК району  на тему: «Розвиток духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку через забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти при реалізації завдань духовного, патріотичного та трудового виховання».  У роботі методичного об’єднання взяли участь директор Михалківської ЗОШ  I – III ступенів  Бужак Світлана Михайлівна, вчителі початкових класів, психолог школи та батьки вихованців.

Актуальною нині стала  проблема наступності між ланками освіти, а саме між ДНЗ і школою.

Дошкільний період – це особливий і самодостатній період розвитку в житті кожної людини, під час якого  вона набуває певного досвіду і готується до зміни соціального статусу. Забезпечення наступності і перспективності між дошкільною та шкільною ланками освіти в умовах сучасних реалій, які склалися в Україні, є дуже важливими. Усвідомлюючи це, педагоги ДНЗ комплексно здійснюють заходи, спрямовані на організацію спільних дій вихователів і вчителів та узгодження педагогічних зусиль.

Власне, забезпечення наступності і перспективності – це процес, у якому задіяні і дошкільний заклад, і загальноосвітній навчальний заклад. Так, на дошкільному рівні освіти педагоги закладу  прагнуть зберегти самоцінність дошкільного дитинства і формувати особистісні якості дітей, які є основою успішного шкільного навчання. Школа ж як наступник дошкільної освіти починає не з «нуля», а продовжує розвивати потенціал дітей, розкритий ще у дошкільному віці. Такий підхід дає змогу визначити освіту як єдину систему на всіх етапах навчання.

Дошкільний навчальний заклад «Яринка» с.Михалкове тісно співпрацює з Михалківською школою І–ІІІ ступенів. Реалізація наступності і перспективності між  навчальними закладами передбачає об’єднання комплексів організаційних заходів, створення методичних розробок, спрямованих на задоволення вікових і особистісних потреб дітей старшого дошкільного і молодшого шкільного віку. Такий комплексний підхід, насамперед, має на меті забезпечити психологічні умови, які максимально сприяли б усебічному розвитку особистості дитини, збереженню її індивідуальності.

Михалківська ЗНЗ забезпечує умови для проведення співпраці щодо впровадження інноваційних методів і прийомів направлених на особистісний розвиток шестирічних дітей; організовує відвідування навчально – виховного процесу «Перші дні дитини  в школі»; створює умови для збалансованої колективної та індивідуальної активності  як запоруки позитивного впливу на розвиток особистості першокласників.

Педагогічний колектив спрямовує свої зусилля на всебічний розвиток кожної дитини, становлення її особистості, формування образу власного Я, що ґрунтується на набутих ціннісних орієнтаціях.

Наступність між дошкільними  і шкільними ланками освіти не повинна розумітися тільки як підготовка дітей до навчання. У дошкільному віці закладаються найважливіші риси майбутньої особистості. Необхідно прагнути до організації єдиного «розвиваючого світу» – дошкільної  та початкової освіти. Тому дуже важливо, щоб у дошкільному закладі, в сім’ї допомогли дитині усвідомити, що дитячий садок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання, а все те, що чекає дитину в школі, є продовженням попередньо набутих умінь та навичок. Також важливо, щоб із перших днів перебування в школі вона на конкретних прикладах переконувалася в цьому. Все це можливе за умов дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти. Оскільки  ця тема нині актуальна, тому педагоги закладу її обрали.

У дошкільному закладі  «Яринка» функціонують три групи: молодша, середня та старша. Матеріальна база закладу відповідає вимогам сучасності. У багатьох приміщеннях установи зроблений капітальний ремонт стін, підлоги, стелі. Підібрані кольори дизайну, дитячі та іграшкові меблі нового зразка ваблять дитячі очі та створюють затишок.

Педагогічний колектив (завідуюча Грамчук Ганна Іванівна) працює творчо, старанно, з ентузіазмом, у тісній співдружності з педагогічним колективом школи (директор Бужак Світлана Михайлівна),  завдання духовного, патріотичного та трудового виховання вирішуються успішно.

Учасники районного методичного об’єднання мали змогу переглянути інтегроване заняття з дітьми середньої групи «Півник та двоє Мишенят в гостях у малят» (вихователь Банчук Зоя Іванівна). Ролі Півника та Мишенят виконували учні початкової школи. Діти розповідали про працю хлібороба та процес вирощування хліба, прислів’я про хліб та правила поводження з хлібом. А в кінці заняття разом з Півником та Мишенятами виготовляли печиво, пиріжки та калачики з солоного тіста до сюжетно-рольової гри «Магазин».

Виховний захід «Україна свята і єдина» з дітьми старшої групи організували і провели вихователь Чижевська Тамара Михайлівна та музичний керівник Заболотна Любов Петрівна ролі Фоога, Паспарту (герої мультфільму), батька, синів, сусідок-щебетух (герої казки «Мудрість батька») теж виконували школярі із різних класів.

Вихователі мали змогу переконатися в тому, що і діти старшої групи, і школярі мають багато знань про Україну, український народ, символи України; про родину, сім’ю, маму й тата, сучасне й минуле рідної землі. Але основою свята були не знання, а виховання справжніх патріотів – синів і дочок України. Кожен вірш, пісня, танець були наповнені любов’ю до рідної хати та рідного краю, гордості за їх красу, силу, мужність і незламність духу.

Не одноразово розчулювали маленькі артисти серця дорослих. Вразили також вихователів пісні про Україну у виконанні учителя школи Вишиваної Тетяни Василівни, практичного – психолога Хрептієвської Тетяни Вікторівни та мами вихованки ДНЗ Беженар Олени Василівни –  дружини учасника АТО.

У рамках методичного об’єднання завідуюча Грамчук Ганна Іванівна провела  тренінгове заняття з батьками вихованців старшої групи на тему: «Батьки – основна ланка між дитиною і навчальним закладом», девізом заняття були слова Генрі Форда:

«Збиратися разом – це початок,

Триматися разом – це процес,

Працювати разом – це успіх».

Підібрані завдання та вправи для батьків були націлені на збагачення їх знань про психологію та особливості поведінки дитини. Крім того, батьки вчилися висловлювати свою думку про те, якою хочуть бачити дитину в майбутньому, якому стилю виховання віддають перевагу, відверто ділились  наболілим та шукали поради у педагога та інших батьків. А інтерв’ю батьків на тему : «Мої спогади про перший клас» стали невимушеною порадою для педагогів ДНЗ і школи.

Активно попрацювали учасники методичного об’єднання під час брейн-рингу «Використання народознавчих засобів у становленні особистості дошкільника», організованого з ними вихователем Місюрко Альоною Миколаївною. Дві команди «Калинонька» і «Вербиченька» змагались в тому, хто краще знає народознавство, народну педагогіку, ремесла, традиції та обряди та їх використання в роботі  з дітьми.

Учасники методичного об’єднання взяли участь у роботі круглого столу з питання «Розвиток духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку через забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками освіти при реалізації завдань духовного, патріотичного та трудового виховання» було представлено презентації  педагогів  з тем: «Формуванння патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку»  (Мікірін Майя Василівна – вихователь ДНЗ «Суничка» с. Василівці); «Творча співдружність  – шлях до успіху» (Нікуліца Олена Михайлівна –  вихователь – методист  ДНЗ «Чебурашка» с. Романківці).

Вихователі району переглянули виставку родинних робіт «У нас єдина мета – Україна свята нездоланна ніким і ніколи» та обговорили всі переглянуті форми роботи.

Для того, щоб забезпечити безперервність освітнього процесу, досягти високої якості освіти, важливо створити сприятливі умови для переходу дітей від однієї освітньої ланки до іншої. З цією метою необхідно налагодити тісну взаємодію дошкільних та загальноосвітніх закладів. Саме до такого висновку дійшли учасники районного методичного об’єднання.

З метою подальшого розвитку дошкільної освіти в районі, вирішенню пріоритетних завдань щодо забезпечення наступності між дошкільною і початковою ланками при реалізації завдань духовного, патріотичного, трудового виховання, доступності та якості освітніх послуг в дошкільних навчальних закладах з популяризації перспективного педагогічного досвіду. Виходячи з вищезазначеного методичного об’єднання вихователів дошкільних навчальних закладів та навчально –виховних комплексів району розроблено рекомендації для педагогічних колективів дошкільних навчальних закладів та навчально-виховних комплексів району.

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

81 + = 85