На базі ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Гвіздівці відбулося районне методичне об’єднання вчителів 3-х класів

«Праця стає великим вихователем тоді, коли вона входить в життя вихованців, дає радість дружби та товаришування, розвиває інтерес та допитливість, породжує нову красу в оточуючому світі, пробуджує перше громадянське почуття почуття творця матеріальних цінностей, без яких неможливе життя людини», – писав  Сухомлинський В.О.

Сучасні процеси у сфері освітньої політики нашої держави потребують розробки нових підходів до обґрунтування наукових засад морального, трудового, естетичного, фізичного і родинного виховання. Самостійна робота – це вища форма навчальної діяльності учня, що є формою самоосвіти.

На сьогодні зростає значення початкової освіти. Початкова ланка школи повинна не тільки дати учням певну суму знань, а й формувати в них навички самостійного учіння.

Одним із напрямів вирішення цього завдання є трудове виховання учнів і підготовка їх до самостійного життя та праці в сучасних умовах. Найважливішим аспектом цієї проблеми є праця як засіб розвитку та основа виховання і становлення особистості. Адже саме вона долучає учнів до складної системи суспільних відносин, формує ціннісні орієнтири. Звісно, трудове виховання, починаючи вже з першого класу, органічно поєднується з навчальним процесом.

Тому саме уроки трудового навчання в початковій школі відіграють важливу роль у формуванні основних трудових умінь та навичок, якими людина користується протягом усього життя. До них відносяться роботи з папером і картоном, нитками і тканиною, природними матеріалами. Крім цього, на уроках трудового навчання учні одержують відомості про форму й будову різних предметів, інструментів для обробки матеріалів, прийомів роботи з ними тощо.

Отже, трудова підготовка молодших школярів є фундаментом для формування у них свідомого ставлення до практичного застосування знань, умінь та навичок, чому сприятиме організація та проведення уроків трудового навчання в початковій школі.

Людина розвивається духовно й фізично тільки в праці. Без праці вона деградує. Будь-які спроби уникнути продуктивної праці призводять до негараздів і для особистості, і для суспільства. З цього приводу К.Ушинський писав: “Якби люди винайшли філософський камінь, то біда була б ще не велика: золото перестало б бути монетою. Але якби вони знайшли казковий мішок, з якого вискакує усе, чого душа забажає, або винайшли машину, яка цілком затіняє всяку працю людини, то самий розвиток людства припинився б: розбещеність і дикість полонили б суспільство”.

У процесі фізичної праці в учнів розвивається координація і точність рухів, сила, витривалість, що сприяє їх розумовому розвитку.

Створити необхідні умови для розвитку педагогічної творчості вчителів, відповідну позитивну атмосферу, надихнути педагогів на мистецьку  діяльність і підтримати своїх колег у їхніх педагогічних пошуках було метою методичного об’єднання для вчителів 3-го класу, який відбувся 19 листопада 2019 року  на базі Гвіздівецького ЗНЗ І-ІІІ ступенів.

Учасників методичного об’єднання гостинно зустріла директор школи Людмила Іванівна Кошова, яка презентувала навчальний заклад і ознайомила присутніх із творчою лабораторією учителя 3-го класу Наталею Володимирівною Одажів. Добра, усміхнена, талановита вчителька. Її вихованці  своїми щирими словами, гарною  піснею, запальним таночком, осінніми квітами   та  духмяним короваєм  привітали вчителів району.

Людмила Іванівна запросила переглянути виставку  неперевершених дитячих робіт «Наші рученьки  малі  творять чудо на Землі»  та батьківських – «Наші мами й бабусі мають руки золоті». Тут були представлені вироби  талановитих  умільців з природних  та штучних матеріалів,  вишиті  картини – ікони, в’язані серветки та одяг.

Директор школи, Людмила Іванівна  Кошова,  звернула увагу на те, що трудове навчання – це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загально трудових компетенцій, формування пізнавальної самостійної діяльності.
«Багато чого не зробиш, поки не вивчишся. Але багато треба зробити, щоб вивчитись. Ніхто не робиться майстром, не тренуючись в майстерності», – стверджував  Ян Коменський.

Зі вступним словом до учасників методичного об’єднання звернулася методист районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту РДА Дідик Ірина Анатоліївна, яка познайомила присутніх з темою методичного об’єднання, планом роботи, побажала всім плідної праці та позитивних вражень.

Методичне об’єднання  складалося з трьох блоків: теоретичного, практичного та інформаційного .

Чудово оформлена класна кімната, світла,  з  великою кількістю вазонів, з прекрасними дитячими  роботами… Усі знають, що Наталя Володимирівна чудовий педагог. Укотре в цьому переконалися присутні гості, які відвідали відкритий урок трудового навчання з теми  «Використання  вивчених технік роботи  з папером. Практична  робота «Ангел». Учителька  використала різноманітні  інтерактивні  технології  НУШ, зокрема, ранкове привітання, ранкове коло, цеглинки та ігри «Незакінчене речення» і «Шифрувальники», проблемні питання. Увесь час на уроці панувала атмосфера духовності, легкості, невимушеності. А учні  Наталії Володимирівни  продемонстрували знання теоретичного матеріалу, вивчених технік, вміння  застосовувати  їх на практиці та фантазувати. До речі,  школярі дуже люблять розповідати  християнські притчі!

Гвіздівці – земля талановитих людей. І всі вчителі  початкових  класів  саме такі.  Доказом цього є їхні класні кімнати, оформлені зі смаком, стіни та  підлога в коридорах. Усе для дітей! І знання,   і веселі  перерви, де, граючись, діти невимушено  продовжують мандрівку  Країною  знань, цікавою,  достеменно  невивченою,  відомою  і водночас такою загадковою, незвіданою…

А ще гвіздівчани вміють шанувати пам’ять про минуле. Доказом  цього є створена кімната – музей 133 Смоленської  стрілецької  дивізії, де зберігається пам’ять про неоціненний  подвиг  наших патріотів для рідного краю. В іншій кімнаті – музеї «Українська світлиця» –  зібрані матеріали про побут предків, ремесла, стиль життя, захоплення. І саме тут наші сучасні діти, можуть побачити і почути  давно забуті кросна, веретено, берда та ін.. Учасники районного семінару подякували всім учням-екскурсоводам  та вчителям за мандрівку в минуле.

Після уроку повинна бути цікава перерва.  Для  всіх присутніх учителів  та учнів 1 класу свій майстер-клас показали другокласники, обігравши новостворене середовище коридору початкових класів. А це і є одна з ідей Нової української школи: старші учні повинні навчати молодших.

А робота РМО вчителів 3-х класів продовжилася за круглим столом. Учителі вкотре мали змогу обмінятися досвідом, своїми здобутками  та напрацюваннями  з колегами.  Так Мальвіна  Миколаївна Кузь, учитель початкових класів Корманського НВК, ознайомила присутніх з проблемою «Розвиток самостійності  молодших школярів  на уроках трудового  навчання   та  в  позакласній  роботі». Віта Олексіївна Тарабузан, учитель 3-го класу ОНЗ «Романковецька гімназія ім. К.Ф.Поповича», презентувала  матеріали,  які використовує в роботі з теми «Упровадження інтерактивних технологій під час  проведення  самостійної  роботи  учнів».

Також члени РМО мали змогу опрацювати нормативно-правові документи, які регламентують роботу  початкової  школи.

Під час проведення семінару панувала доброзичлива атмосфера і дружня співпраця всіх учителів. Результатом роботи методичного об’єднання стала чудова виставка-експромт, а щирі усмішки учасників відображали настрій та актуальність даного заходу.

Наприкінці  методичного об’єднання розглянуто проект рекомендацій та прийнято відповідні рішення.

Під час підсумкового «вільного мікрофону» учасники семінару відзначили, що у формуванні виховного середовища учнів ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Гвіздівці бере участь увесь педагогічний колектив. Подякували за можливість обміну досвідом.

Трудове виховання, – говорив Василь Сухомлинський, – це, образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно». Учитель, який має прагнення працювати творчо, розвиває у себе здібності до творчої педагогічної діяльності, самовдосконалюється в цій діяльності, так необхідний сучасній школі. Саме таким є учитель 3-го класу ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Гвіздівці Наталя Володимирівна Одажів.

 

Дідик Ірина Анатоліївна,

методист РМК відділу освіти,

молоді та спорту Сокирянської РДА