На Сокирянщині набули досвіду в поєднання співпраці науковців, управлінців, методистів і педагогів

Провідні підходи, задекларовані в Концепції Нової української школи передбачають створення умов, сприятливих для розвитку особистості учня, формування в нього життєво важливих характеристик.

У світлі прийняття нового Закону «Про освіту» та актуальності роботи над методологією імплементації його положень, зокрема, статті 7 «Про мову навчання» та інших, які стосуються навчання державною й рідною мовою представників національних меншин, на часі стало проведення Всеукраїнського науково-методичного семінару методистів обласних Інститутів післядипломної педагогічної освіти «Формування загальнопредметних компетентностей учнів на уроках рідної мови в ЗНЗ із навчанням мовами національних меншин».

У ході роботи учасники семінару мали можливість набути досвіду поєднання співпраці науковців, управлінців, методистів і педагогів.

Представники Міністерства освіти і науки України, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» охарактеризували основні засади реформування загальної середньої освіти щодо вивчення державної й рідної мови в ЗНЗ із навчанням мовами національних меншин, зокрема російською, а також особливості навчально-методичного забезпечення. Провідні науковці нашої держави представили новітні науково-теоретичні напрацювання щодо втілення Концепції Нової української школи, зокрема, про сучасний компетентнісний урок, про компетентнісно зорієнтовані завдання та формування загальнопредметних компетентностей у ЗНЗ із навчанням мовами національних меншин. А педагогічний колектив і учні ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Грубна Сокирянського району продемонстрували практичне втілення вищезазначеного у своїй повсякденній роботі як на уроках, так і в позаурочний, і в позакласний час.

У ході круглого столу було підведено підсумки роботи семінару, а також окреслено напрямки подальшої співпраці науковців, управлінців, методистів і педагогів щодо формування загальнопредметних компетентностей учнів на уроках рідної мови в ЗНЗ із навчанням мовами національних меншин.

Програма семінару була досить насичена та надзвичайно продуктивна. Своїми враженнями поділилися колеги з Інститутів післядипломної педагогічної освіти різних областей.

«Мені як історику за фахом була дуже цікава екскурсійна складова роботи семінару, зокрема відвідування етнографічного музею старообрядництва ЗОШ І-ІІІ ступенів с.Грубна Сокирянського району. А також вразив представлений учасникам семінару культурологічний освітній проект «Глибинні традиції предків старообрядців», – прокоментувала Інна Дутчак, кандидат історичних наук, доцент, старший науковий співробітник Чернівецької філії ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

«Чернівеччина. Сокирянщина. Грубна. Кажуть, що перше враження – правдиве. Чернівеччина… Це коли очікуєш побачити прекрасних людей, розкішну природу, зустріти на всеукраїнській нараді давніх друзів – і отримуєш у стократ. Сокирянщина… Щирість, світла усмішка, відкрите серце, різнобарв’я слова господарів. Грубна… Гармонія сучасного й минулого, талант і перспективність молоді, вишукані традиції, дбайливо збережені й передані від старшого покоління.

Розумієш, це все те, що дає можливість (сили) міцно стояти на своїй землі й окрилює, возвеличує, довершує високе ім’я Людини», – висловив захват Ігор Ціко, старший викладач кафедри історії, суспільно-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ДонОблІППО, кандидат педагогічних наук.