Новодністровську створюють надумані проблеми дилетанти?..
6912a9a5a2bacd15

До яких тільки маніпуляцій та перекручень фактів не вдаються окремі керівники Новодністровської міської ради, аби будь-якими способами довести до кінця  розпочату у 2015 році  справу насильницького приєднання придністровських сіл та утворення Новодністровської ОТГ.

У своїх численних зверненнях керманичі міста енергетиків всіма доступними методами, часто не дуже чесними та  порядними, прагнучи очорнити керівників державної влади всіх рівнів, намагаються відстояти Новодністровську об’єднану територіальну громаду у складі сіл, які, по великому рахунку, ніколи і не хотіли приєднуватись. Однак, прагнення не втратити контроль над величезним ресурсом податкової бази та бюджетом міста, який в 2020 році складає понад 100 мільйонів гривень, очевидно, затуляє очі і не дає можливості логічно та розсудливо мислити. До прикладу, бюджет Сокирянського району на 2020 рік складає трохи більше 160 мільйонів гривень, це при врахуванні того, що чисельність населення  – понад 42 000 осіб.

Однак, на Сокирянщині живуть розумні, толерантні та дуже виважені люди. Кожен з нас має своє бачення і розуміння того, що нині відбувається в районі. І, безперечно, думка кожного є важливою і має право на існування. Проте, часом, складаючи пазли «логічних» маніпуляцій керівників Новодністровської міської ради, починаєш задумуватись: а чи дійсно це бажання допомогти, чи, все ж таки, лобіювання власних інтересів?

Часто у зверненнях Новодністровської міської ради звучить твердження, що у разі приєднання до Новодністровської ОТГ сіл Василівка, Ожеве, Ломачинці та Білоусівка, у раді громади буде 8 представників від  названих сіл. Однак, чомусь не говориться про те, що від міста буде в тій самій раді – 16 депутатів. Тобто,  прийняти будь-яке рішення в інтересах тих самих сіл, буде, м’яко кажучи, трохи складно. Поряд з цим,  у Сокирянській об’єднаній територіальній громаді нинішнього формату, тобто,  у складі 19 сіл,  обиратимуть  34 депутатів. З них –  8 обранців – від міста Сокиряни, решту – від сіл. Окрім того, жителів сіл лякають тим, що, згідно змін у виборчому законодавстві, які колись планується внести, шанси обирати за мажоритарною, а не за партійною системою, матимуть змогу лише ті громади, в яких буде до 20 тисяч населення. Дійсно, такі зміни пропонуються, але вони стосуються виключно міст обласного значення,  – аби дати їм можливість обирати депутатів за відкритими списками, і мова не йде про сільські громади.

Причини такої поведінки керівництва Новодністровської міської ради –  зрозумілі і досить очевидні. Місто обласного значення Новодністровськ, поряд з наявністю всіх засобів і ресурсів для здійснення успішної діяльності, також має і низку проблем. Зокрема, це невирішені обставини  з кладовищем, яке розташоване на сільськогосподарських угіддях села Ломачинці. Тут виникає ряд питань і невдоволення у жителів села. По-друге, – проблема з вивезенням твердих побутових відходів з міста енергетиків, які донедавна висипались на землі Ожівської сільської ради, прямо людям під вікна.

Досить гостро, і цього не приховують керманичі міста Новодністровськ, постає проблема з наповнюваністю закладів системи освіти. Жителів міста лякають закриттям садочків та злиттям шкіл, через те, що не приєднаються сільські громади. А звідки ж візьмуться діти в школах і садочках міста, якщо за перші два місяці цього року в місті народилось 8 дітей, і аналогічна ситуація спостерігається роками? Чи не за рахунок сільських дітей планується вирішити проблему з наповнюваністю класів та груп в школах і садочках міста? А що ж тоді буде з сільськими школами і садочками?

У своїх зверненнях представники Новодністровської міської ради апелюють тим, що тільки у Новодінстровській об’єднаній громаді повноцінно зможуть розвиватись сфери освіти, культури, позашкілля. В Сокирянському районі, чи не в єдиному серед районів області, не закрито жодного закладу культури чи позашкільної освіти. Мало того, вони успішно функціонують, розвиваються, практикується відкриття закладів позашкільної освіти не тільки в місті Сокиряни, а й в селах району. Представники етнографічної експедиції Львівського національного університету ім.І.Франка, яка працювала в населених пунктах району, зокрема,  і в селах Ломачинці та Білоусівка, були вражені , як на Сокирянщині дбають про кожну бібліотеку, кожен заклад дозвіля, кожен будинок культури. Фахівці відмітили їх високий рівень розвитку, традиції та збереження надбань і історичних цінностей.

У зверненнях Новодністровської міської ради часто звучить теза, що у зв’язку з реалізацією запропонованого перспективного плану  відпаде потреба у функціонуванні органу місцевого самоврядування, а за адміністративними послугами доведеться їхати в місто Сокиряни. Це не відповідає дійсності, оскільки, згідно затвердженого Кабінетом Міністрів України перспективного плану формування територій громад Чернівецької області, Новодністровськ визначено окремою територіальною громадою, а тому   Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  в ньому передбачене функціонування представницьких органів.

Наразі, йде мова про реформу субрегіонального рівня адміністративно-територіального устрою України. Мається на увазі укрупнення районів. Тобто, кілька районів буде об’єднано навколо одного, який і стане центром, там  функціонуватимуть  всі адміністративні органи, ради районів. Наразі, обласною державною адміністрацією запропоновано утворити Дністровський район – у складі Сокирянського, Кельменецького та Хотинського, з центром в смт. Кельменці. Варто зауважити, що Новодністровській міській раді ще в червні минулого року офіційно пропонувалось стати центром об’єднаних районів. Все, що було потрібно від міської ради, – прийняти відповідне рішення сесії і звернутись до обласної державної адміністрації. Депутати Новодністровської міської ради не підтримали дану пропозицію. Нині депутати Сокирянської районної ради прийняли рішення підтримати пропозицію обласної державної адміністрації стосовно утворення Дністровського району з центром в смт. Кельменці, оскільки, зрозуміло, що Сокиряни, в силу свого незручого географічного розташування, не можуть бути центром об’єднаних районів. Місто обласного значення Новодністровськ – мало на це всі шанси.

Аналізуючи всі «вагомі» аргументи керівництва міста Новодністровськ, напрошується думка, що насправді великої проблеми в питанні успішного функціонування міста Новодністровськ, як повноцінної громади,  – немає. Більшість «важливих» проблем – завідома роздуті та перебільшені. Не варто, шукаючи можливості та шляхи залишитись при владі та бюджетних коштах, «призначати» винних по всьому світу. Можливо,  варто все ж таки шукати проблему в собі, визнати її і почати працювати на благо людей? Адже славне місто енергетиків має всі засоби та ресурси для того, аби успішно розвиватись і процвітати. І це такий постулат, з яким погоджуються тисячі щирих людей, та… необхідна умова: відмовитись від зла і лихослів’я і взятись кожному за своє. Керівник – бери на себе мужність приймати рішення і відповідати за них, фахівець : доведи це успішними і ефективними справами, а горлапанити,  що заманеться,  навчились ті, хто безвідповідально йде життям, не відчуваючи наслідків пустомельства, замішаного на бездумних фразах окремих , так би мовити, діячів «масовки»… А тусовки і масовки – це щось далеке від державності, відповідальності і вміння здійснювати керівництво. Кожен має займатись своїм, тоді й надуманих проблем буде менше…

Новодністровськ  – десятиліттями мав славу професіоналів, що  і хто тепер перетворює місто енергетики добра у «гордіїв вузол» стає ясно!