Психологічний супровід навчально-виховного процесу в умовах НУШ
unnamed (2)

Сонячного лютневого дня Гвіздівецька ЗОШ І-ІІІ ступенів за участю учнів третього класу,  класовода Наталії Володимирівни Одажів гостинно вітала хлібом і сіллю психологів, соціальних педагогів району. Метою їх візиту було проведення районного семінару  соціально – психологічної служби. У методоб’єднанні  брали участь не тільки практичні психологи і соціальні педагоги, а й батьки та   учні, які вже навчаються в НУШ. Тематика семінару:«Методи психологічного розвантаження педагогів, батьків в умовах НУШ».

Нова українська школа – це ключова реформа міністерства освіти і науки України, яка орієнтована на запровадження нового змісту сучасної освіти. Слід зазначити, що якісний психологічний супровід освітньої діяльності в умовах впровадження НУШ – це система ефективних заходів, методів, форм роботи, які здійснюють практичні психологи в закладах освіти з метою формування психологічної готовності педагогів до змін та їх адаптації до нового змісту освітнього процесу.

Семінар розпочався з вправи «Вітання», яка налаштувала учасників на активну, плідну працю. За традицією семінар відкрила методист-психолог РМКВО Марія Василівна Банар, яка ознайомила всіх присутніх з планом роботи. Заступник директора з виховної роботи Сніжана Іванівна Козлова  привітала гостей й ознайомила з візитною карткою навчального закладу .

Наступним етапом роботи була участь у засіданні круглого столу: «Соціально психологічні методи підтримки педагогів, батьків в умовах НУШ».

Практичний психолог школи Оксана Валентинівна Гаврилюк провела тренінгове заняття з батьками на зняття емоційного стресу «Вчимося бути щасливими». Спочатку батьки збентежилися, розгубилися і щоб зняти емоційну напругу батьків,  Оксана Валентинівна залучила присутніх гостей до роботи в тренінгу. Всі присутні активно, з цікавістю, завзятістю, креативністю брали участь в кожній запропонованій вправі. І не стало несподіванкою те, що для кожного з присутніх щастя –це їх діти, здорова і щаслива родина. Батьки вміло знайшли вихід із запропонованих неприємних ситуацій й обговорили запропоновані психологами-гостями позитиви, які можна винести з цих ситуацій. Завданням учасників заняття було визначення і усвідомлення секретів щастя. На кінець тренінгу дійшли  висновку:

  • Сила налаштувань. Ми настільки щасливі, наскільки налаштований наш розум.
  • Сила тіла. Фізичні вправи, танцювальні рухи полегшують стрес і викликають в тілі реакції, завдяки яким ми відчуваємо себе добре.
  • Сила митті: Спогади складаються з особливих, щасливих, радісних моментів, які необхідно накопичувати і пригадувати в скрутну хвилину для зняття емоційного стресу та емоційної і фізичної напруги.

Сила уявлення про себе. Людина є тим , що вона про себе думає;

  • Сила мети. Мета дає нашому життю сенс і зміст.
  • Сила сміху. Почуття гумору полегшує стрес і викликає почуття щастя.
  • Сила прощення. Уміння прощати є ключем, який відкриває двері істинного щастя. Неможливо бути щасливим, якщо у вас ненависть і образа;
  • Сила вміння давати. Щастя не можна знайти в володінні і придбанні чогось для самого себе. Воно криється в умінні давати і допомагати іншим.
  • Сила взаємин. Близькі взаємини з рідними людьми роблять гарні часи ще більш приємними, а важкі періоди – більш легкими.
  • Сила віри. Віра викликає довіру до людей, заспокоює розум і звільняє душу від сумнівів, тривоги, занепокоєнь, страху.

Цікаво проведений тренінг з батьками  дав певні результати. Всі ефективно працювали і мети тренінгу досягли.

А далі за програмою семінару Оксана Валентинівна провела заняття з дітьми: « Наша перерва» – ігри, вправи на зняття тривоги, стресу, напруги, втоми, агресивності  для учнів початкової ланки в умовах НУШ. Це були вправи різного характеру, які застосовує  вона на практиці в навчальному закладі. Учні залюбки виконували всі завдання, які були вдало підібрані практичним психологом. Найбільше їм сподобалися вправи:

-Качка, качка, гусак.

– Доторкнися до…

– Можна все.

– Тренуймо емоції.

– Нога в ногу.

– Годинникова стрілка,

– У нас у класі.

І на завершення заслухавши і обговоривши доповіді колег,  учасники семінару дійшли  висновку: «Ефективним у психологічному супроводі  є застосування системного підходу, з чітко визначеними методами, формами психологічної діяльності з вчителями, батьками, учнями та їх реалізація ». То ж на цій основі прийняті  відповідні рекомендації.