У Сокирянах відкрили перший на Чернівеччині «Інклюзивно-ресурсний центр»

У п’ятницю, 17 серпня,   відбулося урочисте відкриття комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Сокирянської районної ради Чернівецької області для дітей з особливими освітніми потребами в приміщенні районного центру ранньої реабілітації дітей-інвалідів.

Участь у церемонії відкриття взяли: заступник директора департаменту – начальник управління ресурсного забезпечення департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації – Надія Періус, голова Сокирянської районної ради – Василь Козак, перший заступник голови районної державної адміністрації – Андрій Маркевич.

Закон України “Про освіту” визначив поняття людини з особливими освітніми потребами. Це “особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту”.

Тобто,  до категорії таких осіб можуть підпадати не тільки учні з інвалідністю, а й внутрішньо переміщені особи, діти-біженці та діти, які потребують додаткового та тимчасового захисту, ті  які здобувають спеціалізовану освіту та/або можуть прискорено опанувати зміст навчальних предметів, учні з особливими мовними освітніми потребами (наприклад, ті, які здобувають загальну середню освіту мовами, що не належать до слов’янської групи мов) тощо.

До Сокирянського «Інклюзивно-ресурсного центру» зможуть звернутись батьки дітей віком від 2 до 18 років для здійснення комплексної оцінки дитини, визначення її особливих освітніх потреб та розробки індивідуальної програми розвитку (із зазначенням усіх рекомендацій щодо особливостей навчання) та отримання корекційних та реабілітаційних послуг. Фахівці  забезпечуватимуть методичний, психологічний, дефектологічний, логопедичний супровід таких діточок

Також фахівці центру  співпрацюватимуть із закладами освіти, допомогаючи в організації інклюзивного навчання, облаштуванні освітнього середовища. Саме ресурсні центри надаватимуть рекомендації школі щодо особливих освітніх потреб учня, корегуватимуть його індивідуальні програми розвитку протягом періоду навчання та проводитимуть корекційні заняття.

Приміщення нового освітнього закладу вже оснащене сучасними меблями та приладдям.