Який він – садочок майбутнього?

Педагоги закладу дошкільної освіти № 1 «Веселка» не просто мріють про якісні зміни у системі виховання дітей дошкільного віку. Вони чітко усвідомлюють, що насамперед потрібно реалізувати й змінити у роботі закладу у майбутньому для його успішного та ефективного функціонування. Міркуваннями про те, яким має стати зразковий дитячий садок у майбутньому, вони поділились під час тренінгового заняття «Садочок 2023», який підготувала і провела практичний психолог закладу Анна Юріївна Вітковська.

Вона налаштувала учасників на плідну та цікаву творчу роботу:

– Це світлий затишний будинок. У цьому будинку є сучасне обладнання, зручні меблі, цікаві книги, яскраві іграшки. А найголовніше – в цей будинок щоранку приходять малюки, щоб радісно і плідно провести день, погратися і поспілкуватися з друзями, з дорослими, дізнатись щось нове, цікаве, бо це – другий дім, сім’я дитини. Зустрічають хлопчиків і дівчаток в дитячому садку не випадкові і байдужі люди, а вихователі і педагоги, які живуть інтересами дітей, закохані у свою справу.

З метою окреслення спільних пріоритетних напрямків розвитку закладу дошкільної освіти в різних сферах роботи, учасники тренінгу обговорили правила роботи в підгрупах та охоче розмірковували над тим, які корективи, зміни і новинки хотіли б вони внести в роботу садка. Педагоги висловили своє бачення щодо покращення харчування дітей, облаштування приміщень групових кімнат, гральних майданчиків, прилеглої території, покращення якості освітньо-вихованого процесу, організації заходів з оздоровлення та загартування, переліку роботи гуртків тощо. Свої ідеї вони зобразили схематично й у вигляді малюнків та обґрунтували під час презентації.

Спільно з директоркою садочка Герасимчук Т.В. педагоги визначили перелік нововведень, які можливо реалізувати в найближчому майбутньому, та ті, які потребують більше часу й додаткових ресурсів.

Говорили про садок із багатофункціональними дидактичними матеріалами промислового виробництва, а не виготовленими вихователями власноруч, забезпечений різноманітним ігровим обладнанням, групи якого не перенаповнені. Мріяли про можливість кожного вихователя складати плани, проекти в електронному варіанті, про активну участь батьків в освітньому процесі, адже фактично дитячий садок майбутнього – друга домівка для дітей, своєрідний консультаційний центр для батьків з питань виховання і розвитку дітей. Зазначили і потребу якісного добору кадрів: щоб консультації батькам могли б надавати не лише педагоги, практичний психолог, а й соціальний педагог, лікар-педіатр. Для батьків важливо знати, що про їхню дитину справді піклуються, розуміють її, намагаються допомогти в разі виникнення тих чи інших проблемних ситуацій.

Різні точки зору висловлювалися і щодо питань освітнього навантаження для дошкільнят: чи не варто зменшити кількість занять, а час на прогулянки та ігрову діяльність збільшити? Погодились із тим, що усі діти різні, тож навантаження для дітей слід визначати диференційовано. Головне – не відбити в дітей бажання пізнавати нове і відпрацювати збалансований підхід до навчальної та самостійної діяльності дітей.

Основне завдання дошкільної освіти полягає у входженні дитини в колектив однолітків, в оволодінні нею комунікативними навичками, освоєнні нового соціального статусу. Робота ця важлива, відповідальна, кропітка. Тому не залишилось без обговорення болюче питання щодо підняття престижності професії педагогічного працівника дошкільного закладу в Україні шляхом матеріальної та моральної мотивації.

По завершенню цікавої творчої спільної роботи, яка безумовно сприятиме створенню гарного мікроклімату в колективі, директорка подякувала педагогам за прагнення зробити життя дітей в садочку насиченим, змістовним, корисним, цікавим, за слушні пропозиції, побажала міцного здоров’я, сил, наснаги, творчого натхнення, допитливих вихованців та небайдужих батьків.

                                                         Вихователь-методист ЗДО №1 «Веселка» м.Сокиряни

            Валентина Плінгей