Проводиться електронна перевірка за заявою платника за наявності технічної можливості.Платник може подати до органів Міндоходів в електронній формі документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, для проведення електронної перевірки. Такі документи створюються в електронній формі та зберігаються на електронних носіях інформації. Для цього потрібно дотримуватись умови щодо використання електронного цифрового підпису підзвітних осіб. І ще одна обов’язкова умова – незначний ступінь ризику.
Така форма контролю дозволяє підприємцям спростити процедуру податкового аудиту, звівши до мінімуму особисте спілкування з інспектором. При цьому перевіряються лише ті періоди, які не охоплені плановими та позаплановими документальними перевірками.
За результатами такого контролю складається довідка, податкове повідомлення-рішення не виноситься. А отже і штрафи не застосовуються.
У разі незгоди з висновками, зазначеними у довідці, підприємець, підписуючи її, може додати і свої заперечення. А можливості оскаржити її в адміністративному або судовому порядку не передбачено.
Нагадаємо, що з 1 січня 2014 року Податковим кодексом України запроваджено механізм проведення електронних перевірок платників податків, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.
Начальник ОДПІ Л.В.Серебрянська