«Наступність і організація співпраці дошкільного навчального закладу та початкової школи»

Дошкільне дитинство – це особливий і самодостатній період розвитку у житті кожної людини, під час якого  вона набуває певного досвіду і готується до зміни соціального статусу. І лише від дорослих залежить, щоб ця зміна відбулася природно і безболісно. Забезпечення наступності і перспективності між дошкільною та шкільною ланками освіти в умовах сучасних реалій, які склалися в Україні, є дуже важливим. Усвідомлюючи це, ми комплексно здійснюємо заходи, спрямовані на організацію спільних дій вихователів і вчителів та узгодження педагогічних зусиль.

Власне, забезпечення наступності  – це процес, у якому задіяні і дошкільний заклад, і загальноосвітній навчальний заклад. Так, на дошкільному рівні освіти ми прагнемо зберегти самоцінність дошкільного дитинства і формувати особистісні якості дітей, які є основою успішного шкільного навчання. Школа ж, як наступник дошкільної освіти, починає не з «нуля», а продовжує розвивати потенціал дітей, розкритий ще у дошкільному віці. Такий підхід дає змогу визначити освіту як єдину систему на всіх етапах навчання.

Тому щоб дотримуватись системи в роботі по підготовці дітей до  школи вже традиційними стали зустрічі  педагогів  Романковецького ДНЗ «Чебурашка» та Романковецької  гімназії.  Ось і цього навчального року  в кінці листопада відбулася творча співпраця педагогів дошкільної та початкової  ланки освіти.

24 листопада у  рамках зустрічі педагоги старших груп  дошкільного закладу  провели відкриті  заняття, на яких були використані сучасні інноваційні педагогічні технології.  Вихователь Цап Наталя Михайлівна провела інтегроване заняття  з пізнавального  розвитку «Подорож до осіннього  лісу» з впровадженням технології ТРВЗ.  Вихователь Твердохліб Олена Іванівна в своєму занятті з дошкільнятами використала систему розвивальних ігор Марії Монтессорі.

Ефективним та якісним виявився методичний міст між двома ланками освіти на тему: «Шляхи підвищення ефективності підготовки до школи дітей шестирічного віку»

25 листопада було проведено вчителями гімназії  уроки з досить високою методичною підготовкою, яскравою, захоплюючою подачею навчального матеріалу, різноманітністю форм роботи (робота в групах та парах, самостійна робота, дидактичні ігри),  достатнім рівнем активізації навчальної діяльності учнів, розвитком їхніх пізнавальних здібностей характеризувалася робота вчителів першого класу Гангали Галини Олексіївни та Нікуліци Галини Василівни.

По закінченні занять  в  старших групах ДНЗ та уроків в перших класах гімназії  педагоги  здійснили самоаналіз та аналіз проведених занять та  уроків.

Окрім того, в актовій залі гімназії відбулася конференція по наступності між  дошкільною та початковою ланкою освіти «Використання ігрових методів навчання шестирічних учнів».  Власні методичні напрацювання з використанням ігрових методів навчання презентували вчителі-початківці.

Між педагогами обох ланок освіти відбувся обмін думками щодо активізації пошуку нових підходів  вибору  форм і методів роботи, поділились досвідом, обговорили успіхи та невдачі.

Такі зустрічі дають можливість ознайомитися з організаційними  підходами в організації навчально-виховного процесу, обмінятися своїми професійними здобутками, творчим знахідками. Тісна співпраця  дозволяє вчителям краще вивчити рівень розвитку дітей – майбутніх першокласників, а вихователям – зрозуміти вимоги, які ставить школа перед дітьми, що йдуть до 1 класу. Адже професійне кредо наших колективів  «Краще радитись перед діями, ніж потім роздумувати над ними».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

+ 30 = 35