Сокирянський районний центр надання первинної медико-санітарної допомоги : ДУБЛЬ -2

Всі ми маємо бажання жити краще, мати комфортні умови для розвитку особистості, отримувати гарантовані законами послуги і права. То ж швидко беремось за кожну соломинку, щоб виплисти з бурхливого моря нинішніх проблем і негараздів.

Розпочали бої за адміністративно-територіальну реформу, повіривши владі, довірившись досвіду Європи, сформували перші  об’єднані територіальні громади. Вони взяли на себе відповідальність створювати нові можливості для розвитку,  такі потрібні робочі місця, надавати якісні публічні послуги. Ці новосформовані територіальні громади мають стати зразком, реальним прикладом позитивних змін у процесі реформування.

Саме тому першочерговим завданням уряду, парламенту, місцевих органів виконавчої влади є  – зробити все можливе, щоб підтримати об’єднані територіальні громади необхідними фінансовими ресурсами та здійснити організаційний і методичний супровід. У їх бюджетах  залишатиметься 60% податку на доходи фізичних осіб, інші податки та збори. Новостворені громади можуть оперативно вирішувати усі місцеві питання, ефективно управляти власними ресурсами, розвивати свою територію, а, отже, змінювати життя мешканців на краще. Головним стимулом для об’єднання стало обіцяне збільшення бюджетних доходів.

Проте один з перших проектів Сокирянської міської ради – комунальний заклад Сокирянської міської ради – «Центр первинної медико – санітарної допомоги Сокирянської міської об’єднаної територіальної громади», став нашумівшим і одразу оскарженим в Міністерстві юстиції України, викликав непорозуміння серед жителів району та колективу медиків .

Приватним нотаріусом Твердушкіним Русланом Дмитровичем прийнято рішення про проведення реєстраційної дії та 11.03.2016 р. проведено реєстраційну дію в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (№ реєстраційної дії – 1 035 102 0000 000707), реєстрацію юридичної особи – комунального закладу Сокирянської міської ради «Центр первинної медико – санітарної допомоги Сокирянської міської об’єднаної територіальної громади», місцезнаходження юридичної особи: 60200, Чернівецька область, Сокирянський район, місто Сокиряни, вулиця Кобилянської, будинок 43.

Вказане рішення суперечить вимогам законодавства, прийняте шляхом внесення до Єдиного державного реєстру недостовірних відомостей, порушує визначенні законодавством права та законні інтереси іншої юридичної особи, а тому підлягає скасуванню.

Так, згідно ч.1 ст. 80 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому Законом порядку.

Відповідно до п.1 ст. 89 ЦК України, юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому Законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.

Пунктом 4 ст. 89 ЦК України визначено, що до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.

Згідно ч.1 ст.93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Державна реєстрація   відповідно до вимог ч.1 ст. 4  Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», базується на таких основних принципах, зокрема: об’єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону.

Згідно п.10 ч.2 ст.9 Закону, в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб – місцезнаходження юридичної особи.

Також, Законом передбачені підстави для відмови у державній реєстрації, зокрема п.7 ч.1 ст. 28 Закону – порушення встановленого законом порядку створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи.

Статтею 10 Закону, визначено правові наслідки внесених до Єдиного державного реєстру недостовірних відомостей, зокрема під час вирішення спорів.

Однак, рішення про проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1 035 102 0000 000707 від 11.03.2016 р. щодо реєстррації юридичної особи – комунального закладу Сокирянської міської ради «Центр первинної медико – санітарної допомоги Сокирянської міської об’єднаної територіальної громади» суперечить вищезазначеним вимогам Цивільного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», відомості про місцезнаходження юридичної особи є недостовірними так, як будь-яких законних підстав щодо місцезнаходження, ведення діяльності чи розташування офісу за адресою: 60200, Чернівецька область, Сокирянський район, місто Сокиряни, вулиця Кобилянської, будинок 43 у зазначеної юридичної особи не було та на даний час немає. 

Більше того, вказана адреса: 60200, Чернівецька область, Сокирянський район, місто Сокиряни, вулиця Кобилянської, будинок 43, згідно реєстраційного запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб підприємців за №1 035 120 0000 000322 від 21.01.1998 р. є незмінним, з 1998 року місцезнаходженням юридичної особи – комунальна установа «Сокирянська центральна районна лікарня Чернівецької області», що є фактичним місцезнаходженням юридичної особи, адресою ведення відповідної діяльності та розташування належного юридичній особі нерухомого та рухомого майна.

Таким чином, рішення про проведення реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №1 035 102 0000 000707 від 11.03.2016 р. щодо реєстррації юридичної особи – комунального закладу Сокирянської міської ради «Центр первинної медико – санітарної допомоги Сокирянської міської об’єднаної територіальної громади» суперечить вимогам законодавства, прийняте шляхом внесення до Єдиного державного реєстру недостовірних відомостей, порушує визначенні законодавством права та законні інтереси законно діючої юридичної особи, а тому підлягає скасуванню.

Відповідно до ч.8 п.2 ст. 5 Закону, до повноважень Міністерства юстиції України у сфері державної реєстрації належить розгляд скарг на рішення, дії або бездіяльність державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції України та прийняття обов’язкових до виконання суб’єктами державної реєстрації рішень, передбачених цим Законом.

Згідно ч.1 ст.34 Закону рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду. Частиною 2 п.1 ст. 34 Закону визначено, що повноваження щодо розгляду скарг на проведені державним реєстратором реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду) належать Міністерству юстиції України.

Тому таку скаргу в.о.головного лікаря Сокирянської центральної районної лікарні направлено до Міністерства юстиції України, щоб скасувати реєстраційні дії приватного нотаріуса Твердушкіна та встановити винних у внесенні до установчих документів або інших документів, що подані для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що внесені до Єдиного державного реєстру та вирішити питання про притягнення до відповідальності , встановленої Законом.

Ми звернулись за відповідями на запитання громадян про цей дубляж до організатора проекту Миколи Степановича Місюрка, який нині працює в штаті Сокирянської міської ради, проте посадовець поки що не виявив бажання виступити з роз’ясненнями у програмах нашого радіо. Тому скористаємось газетою «Сім днів», у якій 8 квітня надруковано матеріал «Для зміцнення матеріальної основи медицини об’ єднаної територіальної громади». Тут вміщено лист-клопотання Козаку В.В. та Бескупському П.П. від заступника міського голови Чорного В. У ньому йдеться про те, щоб з 15 березня «повернути та передати частину спільної власності територіальних громад сіл та міста району з балансу «Сокирянського районного центру медико-санітарної допомоги»  на баланс «Центру первинної медико – санітарної допомоги Сокирянської міської об’єднаної територіальної громади».

За діючими законами – це питання має розглядати депутатський корпус районної ради. Адже лише сесія райради має право вирішувати долю комунального майна жителів району.